Trend Jubah Muslimah Kini

 

Alhamdulillah.. Kini ramai artis-artis tempatan kita yang mula berhijrah dengan memakai hijab. Secara tidak langsung akan menjadi ikutan para peminat-peminat setia mereka. Persoalannya, walaupun ramai wanita akhir zaman kita yang bertudung dan berpakaian tutup, tetapi masih boleh disifatkan sebagai bertelanjang kerana berpakaian ketat, sendat dan menampakkan bentuk badan.

jubah sendat

     

     Sangat sedih apabila melihat penjualan jubah-jubah muslimah di internet. Layakkah ianya digelar jubah muslimah apabila ianya ketat, jarang dan melekat di badan? Inilah akibat daripada cara halus unsur-unsur jahiliah yang menyerap masuk ke dalam fesyen wanita muslim.

Dikatakan bahawa jubah itu adalah pakaian menutup aurat iaitu semua aurat termasuk aurat-aurat tersembunyi di sebalik kain jubah. Sekarang ini sudah terbalik. Pereka fesyen busana Muslimah sudah semakin ghairah mencipta fesyen jubah yang bukan-bukan. Apa manafaatnya kalau pakai jubah tapi garis tali coli tersembul atau garisan seluar dalam jelas kelihatan apabila berdiri dan berjalan.

Tujuan asal jubah adalah untuk meminimum dan menghalang kesan seksual dari aurat tubuh wanita ke atas pandangan nafsu syahwat kaum lelaki yang melihat. Tetapi, apa gunanya lagi, jika Jubah pun sudah mula disendat dan dicampurkan elemen kebaya dalam rekaannya. Apa maknanya jubah Muslimah sekiranya lelaki boleh terangsang nafsu apabila melihatnya ?

hijabster malaysia

 

Periksa pakaian yang anda pakai.. Periksa niat anda, untuk berfesyen atau menutup aurat..

Jom muhasabah diri ^^

 

  kredit to : wanitamelayuseksa.blogspot.com

Komen jangan tak komen yerr, nanti saya bagi hadiah d^^,b