5 KATA PERANGSANG UNTUK MEREKA YANG BELUM DITEMUKAN JODOHNYA.

JIKA sehingga kini ini anda belum mendapatkan jodoh sementara teman-teman sebaya anda sudah berkahwin dan mempunyai anak sementara umur terus bertambah jika anda mengalami perkara seperti ini sebaiknya anda jangan panik dan bingung. Jom baca 5 kata-kata perangsang untuk mereka yang belum dapat jodoh ini :

1. Anda bukan orang terakhir : Anda keluar rumah dan melihat seolah semua orang sudah mencari pasangan mereka. Anda pun merasa menjadi orang bujang terakhir yang tinggal di bumi. apapun, hal itu tidak benar. Percayalah, ada seseorang yang sangat istimewa yang kelak akan mendapatkan anda.

2. Jangan tertekan : Memang mengucapkan sesuatu lebih mudah daripada melakukannya. Namun membiarkan diri untuk tertekan jelas tidak akan mengubah keadaan. Jadi, pastikan anda selalu berfikiran positif mengenai masa depan anda.

3. Jangan putus asa : Hari istimewa anda akan datang, meskipun tidak tahu bila-bila hal itu akan terjadi. Jadi sambil menunggu waktu itu, jangan membiarkan diri larut dalam keputusasaan. Sebaliknya, jalani hidup anda dengan lebih ceria dan memanfaatkan kesempatan yang ada untuk bertemu pasangan.

4 . Jangan lupa, manfaat menjadi orang bujang : Bujang maksudnya anda sendirian dan boleh melakukan banyak perkara yang anda suka tanpa batasan orang lain. Ingat saja berbagai manfaat menjadi bujang, dengan demikian anda akan lebih bersyukur.

5 . Jangan sampai terpaksa menikah : Apakah anda pasti menginginkan kehidupan seperti yang anda lihat? Sebab tidak semua yang nampak baik dari luar sama seperti yang terjadi di dalam. Berkahwin bukan hal mudah, jadi jangan sampai terpaksa melakukannya hanya kerana anda tertekan dengan status bujang anda.

Sekarang tarik nafas panjang dan fikirkan dengan baik penjelasan di atas. Semoga anda tidak lagi merasa buruk sangka dengan keadaan yang sekarang

Nota : Semuanya diatas ketentuan dan kehendakNYA jua, apapun jua kita perlu juga berusaha dan beriktiar jangan sekadar menyerah bulat-bulat pada takdir semata-mata.

 

Krdt to Dayak at MalaysiaRia

Advertisements

Komen jangan tak komen yerr, nanti saya bagi hadiah d^^,b

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s