Lambaian Ramadhan

Salam ramadhan to all of my family, my kangkong, my friends from everywhere..Lamanyaa tak update blog nih, anyway, glad i can make it before posa, so i can wish you all slamat berposaaaaa pada 1hb nanti dan slamat menyambut ramadhan yg penuh berkah. InsyaAllah, i hope we can meet ramadhan once more again..

So what about you guys? Ready to meet ramadhan again? Semestinyaa bulan ramadhan bulan yg kita tunggu tunggu slama nih, as for me, this time was different cuz im fasting with my family, and i feel so glad..Sebelum nih, asyik posa kat Puncak Perdana jew ngan kengkawan, then braya kat puncak sorang2, dengan meggi2 and keropok, and raya depannya plak shiok sikit arr, braya ngan my big bro skeluarga, and this time, im with family and my kangkong..Shiioooooooookkk, hihihihihii..Anyway, sebelom bulan ramadhan nih menjelang, tetapkan hati, buat azam untuk meningkatkan amalan di bulan ramadhan nih, perbanyakkan solat malam dan yang paling penting, bertaubat dan memohon keampunan kepadaNya..Jangan asyik dok pikiaq nak sambut raya jew, slagi masih mampu, tingkatkan amalan kita, perbaiki mana yg kurang, gambateiii!!!

If we made it this time, use this chance (bulan ramadhan) wisely, because, there is no guarantee of what might happen next year, or next month, or next day/hour and second..So, today im gonna share something with you which some of readers might wanna know, Doa berbuka puasa dan doa sesudah berbuka posaaaa, d^^,b..

doaberbukapuasa Allahumma laka sumtu, wabika amantu, wa ala rizki ka afthartu, birahmatika ya arhamarrohimin

Kalu doa untuk berbuka puasa bramai ramai bersama family kew, friends kew, camnih plakkk

Allahumma laka shumna wa bika amanna wa ‘alaa rizqika aftharthina birahmatika ya arhamarrohimin

From what i’ve heard, doa berbuka puasa dibaca selepas kita berbuka puasa, contohnya, masuk sahaja waktu berbuka, kita baca doa makan atau bismillah, kita makan kurma, itu dah dikira berbuka, lepas tuh baru baca doa berbuka puasa, correct me if im wrong, okay? And this is the doa selepas berbuka..

doasesudahberbukapuasa Ertinya: Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.

So this is the intro for today, i’ll be backkk, hihihihihihihi, salam zuhur kepada suma readers, jum zuhur duluuuu d^^,b

DSCN0360

Advertisements

2 comments on “Lambaian Ramadhan

  1. Aikkk kak, niat posa pon mok kaa, baiklahhh, jom sama sama kita mengeja nyaaa, nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis sanati lillahi ta’aalaa…kebanyakan orang lupa pasal bab2 doa lepas berbuka nih, sebab tuh letak disini, abis jak berbuka, uuuuurrrrkkk alhamdulillah pastu g baring depan tb, hikhikhikhikhikhikhikhik

Komen jangan tak komen yerr, nanti saya bagi hadiah d^^,b

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s