Cara cara membuat Begedil Daging untuk orang bujang..d^^,b

Sebenarnya aku tetiber jew jumpa resepi nih kat MalaysiaRia, so aku amek laa, nak try buat karang, hihihihihi, krdt to Amat Bj at MalaysiaRia.

Bahan-bahannya :
* kentang (ikutla berapa suka korang nak makan)
* daging kisar ramlee beger (recommended) haha
* bawang putih
* bawang merah
* daun sup
* serbuk kari
* garam
* telur

Cara-cara dia :


Pertama:
Rebus kentang…bila dah empuk..lenyekkan kentang

bergedil1[6]

Kedua:
Masukkan sedikit serbuk kari…garam secukup rasa…bawang putih dan bawang merah …daun sup yang dipotong halus

bergedil2[6]

Ketiga:
Basuhkan daging kisar…masukkan daging kisar tu dalam kentang dah siap lenyek tadi

bergedil3[6]

Keempat:
Gaulkan semua bahan-bahan tadi

Kelima:
Bentukkan begedil bulat2 leper macam bentuk kuih kacang tu..haha

Keenam:
Kacau dan dadar telur 2 biji…salut begedil yang dah siap dibentuk dengan telur dadar…dan siap untuk digoreng

bergedil4[6]

Nampak macam senang, emmm, jom eksperimental, jangan sampai mental sudehh, ahahahahahahahahahahaha

bergedil5[6]

Advertisements

3 comments on “Cara cara membuat Begedil Daging untuk orang bujang..d^^,b

Komen jangan tak komen yerr, nanti saya bagi hadiah d^^,b

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s